RSS

Tohumdan Çiçeğe

19 Nis

tohumlar
Bir tohumun çatlarken, toprağın üzerine ilk kez elini çıkarırken
çektiği acıyı, endişeyi, korkuyu ve de heyecanı gösteren, anlatan;
o “kader”e, kaçınılmaz olan “ölçü”ye teslim oluşu betimleyen;
sonra toprağın üzerinde yükselişini gösteren;
çiçek açışını, meyve verişini anlatan

bir şiir
bir resim
bir şarkı
bir animasyon
var mıdır?

Paulo Coelho’nun Hac’da anlattığı tohum egzersizini denemiş olan var mıdır?

Örneğin, diyebilir mi bir tohum, “Hayır ben şimdi çatlamayacağım, biraz daha kalayım bu güvenli yerde.”
“Hayır, biraz daha bekleyim, öyle uzatayım elimi toprağın üzerine.”

Sadece ‘insan’ diyebilir, hayır ben bu ölçüye teslim olmam diye.

Böyle diyene doğaya saygı duymasını, doğadan öğrenmesini salık veririm.
Zamanı geldiyse, kendisini korktuğu şeyin içine, atmasını öneririm.

Saygılarımla.
Hayata.

çiçeklenmiş tohumlar

 
2 Yorum

Yazan: 19 Nisan 2013 in Şimdi

 

Etiketler: , , ,

2 responses to “Tohumdan Çiçeğe

  1. smyrnetalya

    19 Nisan 2013 at 18:51

    Betülcüm selam,
    Antalya’dan iş teklifi ilk geldiğinde çok kararsız kalmıştım, zira uzun zamandır yapmadığım bir işti, becerememekten korkuyordum:/ Abim hep “boğulacaksan derin denizde boğul” der…bunu kendime motto belirledim, belirsizliklere, korkmama rağmen geldim…şimdi aradan 8 yıl geçti, hala buradayım, çok ta huzurlu ve mutluyum:)
    Bazen korkuları bir kenara bırakıp, kendini denize atmalı..
    Çiçek açışını anlatan bir video görmüştüm bir zaman, yeniden buldum videoyu, seninle de paylaşmak istedim..
    Sevgiler

     
    • Betül Özmen

      19 Nisan 2013 at 19:29

      Ayşecim hoşgeldin, burayı şenlendirdin. Söylediklerin çok doğru ve cesaret verici, abinin sözü de öyle. Antalya’da mutlu, huzurlu olmana çok sevindim ki bunu bu gün de çok güzel yansıtmıştın blogunda. Bizi biz yapan şehirlere vefa borcumuz olduğunu düşünüyorum. Ankara maceralarımı da paylaşırım, gerisayım başladı 🙂 Video için teşekkür ederim. İstek, zaman, sabır, azim, inanç…Bunlar bir araya gelince başarılmayacak şey yok sanırım. Sevgilerimle.

       

Bir Cevap Yazın

 
